lördag 29 juni 2024

Åsas specialarbete/ Ett manus av: Marika Frykholm

 I ett klassrum på Mellanhöjdsskolans gymnasium på söder i Stockholm.

Fyra tjjer som alla är 16 år gamla ska framföra ett specialarbete de har jobbat med. Det älr Åsa Karlsson, Moa Adamsson, Anna Johansson och Helena Svensson, även de 16 år gamla.

;Mia Svensson, ( klasslärare):
" DÅ så Åsa"": VI börjar med dig". Du ska idag fortsätta din presentation av Jane AUsten`s " northanger Abbey". " Men vad är det du har på dig egentligen"?
Åsa Karlsson:
" Jag heter inte Åsa Karlsson". " Jag heter Cathrine Morland och jag ha sådan här klänning för det var så man klädde sig då förtiden".
Mia Svensson:
" Men Åsa, hur mår du egentligen"?
Åsa Karlsson:
" Jag heter inte Åsa". " Jag är Cathrine Morlanld som är på besök i Bath".

Mia Svensson, bekyrmad:
" VI får skicka dig till en psykolog": Då tar vi nästa, Moa Adamsson du kanske vill framföra dagens presentation av Jane AUstens: "Northanger Abbey"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar