lördag 29 juni 2024

Åsas specialarbete/ Ett manus skrivet av: Marika Frykholm

 Ett klassrum på Mellanhöjdsskolans gymansium. Fyra tjejer som alla är 16 år gamla ska framföra ett specialarbete som de har jobbat med. Tjejerna heter: Åsa Karlsson, Moa Adamsson, Anna Johansson och Helena Svensson. Och så deras klasslärare, MIa Svensson.

Mia Svensson, ( klasslärare):
" Ok, Åsa då kör vi". " Du skulle visst prata lite om Jane Austens: " Northanger Abbey".
Åsa Karlsson, (elev på dramaprgorammets förta år på Mellanhöjdsskolans gymnasium):
" Jag kan inte". " Jag hade en sådan där konstig dröm igen". " Efter att jag hade läst ut " northanger Abbey" drömde jag en dröm som var nästan som på riktigt om hur jag kunde prata med huvudpersonen, den unga flickan Cathrine Morland i " Northanger Abbey". " Hur hon blir förtjust i sin partner, Mr. Tilney som är präst och som bjuder upp henne att dansa på en danstillställning som de träffas och blir presenterade för varandra för". " Och om hennes flirtiga bästa väninna, ISabella Thorpe som alla män blir kära i".

Mia Svensson:
" Det var en konstig dröm". " Jag väntar med spänning på nästa presentationstillfälle". " Då Kanske Åsa kan försöka med att göra en presentation igen". "Utan några konstiga drömmar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar