fredag 28 juni 2024

Åsas specialarbete/Ett manus skrivet av: Marika FrykholmEttEtt

 Ett klassrum på Mellanhöjdsskolans gymnasium. Fyra tjejer som går första året på drmaprogrammet på Mellanöjdsskolans gymnasium ska presentera sitt specialarbete för sin  klasslärare MIa Svensson. De har valt att tala om llitteratur och tv- program och filmer. 

De fyra tjejer är: Åsa Karlsson, 16 år, Moa Adamsson, 16 år, Anna Johansson, 16 år, och Helena Svensson även hon 16 år gammal.

Åsa Karlsson:
" Jag skulle ha pratat vidare om den välkända romanen: " PRide and Prejudice" eller " Stolthet och fördom" som den heter översatt till svenska av den välkända engelska författarinnan Jane Austen.

" Men jag kan inte göra det, Mia".

Mia Svensson; ( klasslärare);
" Kan du berätta för oss varför inte Åsa"?
Åsa Karlsson:
" Jag hade en så konstig dröm inatt":" Jag drömde att jag pratade med den ena huvudpersonen i " Pride and  Preudice": " Miss Elisabeth Bennet". " Den äldsta av systrarna Bennet". " Och sedan var det en massa människor i 180- tals kläder som dansade på en bal i bakgrunden": " Det var både vackert och spöklikt":" Drömkst på något sätt".

Mia Svensson:
" Det var en underlig dröm": Men ni andra kanske vill försöka redovisa denna roman imorgon"?
De tre andra tjejerna, Anna Johansson, Moa Adamsson och Helena Svensson nickar ivrigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar