onsdag 21 augusti 2024

Åsas specialarbete/ Ett manus skrivet av: Marika Frykholm

Ett klassrum på Mellanhöjdsskolans gymnasium. Tre tjejer som ska framföra ett specialarbete. De är alla 16 år gamla. De tre tjejerna heter:Moa Adamsson, Anna Johansson och Helena Svensson, även hon är 16 år gammal. En tjej som kommer uppdykandes ingenstans ifrån och oavbrutet avbryter deras framföranden. Deras klasslärare Mia Svensson. Och resten av klassen.

Mia Svensson, ( klasslärae9:
" Då så Moa": " Idag är det din tur att framföra din del av ert specialarbete":

Här blir Mia Svensson avbruten av en tjej som kommer uppdykandes bakom de 3 tjejerna i modderna kläder som säger:
" Ursäkta". " Jag har något att meddela er allihopa": " Jag heter Jonna Pettersson och det är jag som hela tiden har avbrutit era framföranden av ert specialarbet": " Saken är den att jag älskar specialarbeten": " Jag blev tipsad av Karin Lennartsson här i klassen om när och om vad som skulle presenteras": " Det är även Karin som har ordnat så att det såg ut som att jag bara försvann varje gång":

Mia Svensson suckar lättat ut. 
Mia Svensson, ( klasslärae):
" VIlken tur att vi just idag har vår föredetta ellev Åsa Karlsson med oss här på besök. " Åsa, vi skulle väldigt gärna vilja att du började i klassen igen":

Åsa Karlsson; (t8d8gare elev som nu är elev i en särskoleklass på Mellanhöjdsskolan):
" Tack för erbjudandet": " Men jag trivs så bra i min särskoleklass också nu sedan jag har fått min ADHD diagnos att jag vill helst stanna här": "Men jag kommer gärna och lyssnar på era framföranden om det är ok"?
Mia Svensson:
" SJälvklart är det ok ÅSa": " Tack Jonna för att du har varit så ärlig och berättat hur det hela gick till":
" DP så då säger vi tack för idag": " VI ses imorgon"!
Exit JOnna Pettersson, Åsa Karrlsson, de trje tjejerna och resten av klassen.
                                    

                                           SLUT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar