tisdag 9 juli 2024

Åsas specialarbte/ Ett manus skrivet av: Marika Frykholm

Ett klassrum på Mellanhöjdsskolans gymnasium på söder i Stockholm. Fyra tjejer alla 16 år gamla ska framföra ettt specialarbete som de har jobbat med. De fyra tjejerna heter: Åsa Karlsson, Moa Adamsson, Anna Johansson och Helena Svensson, även hon 16 år gammal Deras klasslärare Mia Svensson. Och resten av klassen som lyssnar till framförandet. 

Mia Svensson:
" Då så Moa": " Då ser jag fram emot att höra ditt framförande av Stephen Kings roman, " Carrie".
Moa Adamsson, (e elev):
" Jag har tänkt annorlunda": " Jag tänkte att från början var vi insprierade av den engelske 1900- tals författaren David Lodge`s roman: " Nice Work": j" jag har tänkt att här framföra en presentation av serien med samma titel":
En tjej kommer framhoppande från bakom de fyra tjejerna.

Hon säger:
" Jag ska prata om en av huvudpersoerna i serien, " Nice Work", av David Lodge. Hon heter Dr. Robyn Penrose. Hon undervisar i engelsk litteratur om den engelska industriomanen. Med världsberömda engelska 1800- tals författare så som till exempel Charles Dickens, och de 3 systrarna Bronte. Charlotte Bronte, Emily Bronte, och Anne Bronte. Och Elisabeth Gaskell"L.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar