söndag 26 april 2020

Ny student/ Novell skriven av: Marika Frykholm



Jag heter Lotta Anderson och jag hade precis påbörjat mina studier i engelska vid universitetet. Jag var mycket glad åt det och tyckte att det skulle bli mycket roligt att lära känna alla mina nya  kurskompisar. 
Inför den första föreläsningen i engelska så satt vi allihopa i vårt klassrum. Det var en ganska spänd stämning. Det var inte särskilt många som verkade känna varandra sedan tidigare. Då öppnades klassrumsdörren och läraren som hette Mr. Donald Smith kom in.  
Mr. Donald Smith presenterade sig och började direkt med den engelska samhällskunskapsföreläsningen.   Jag blev mycket besviken. Jag hade hoppats att vi åtminstone skulle kunna få fått presentera oss för varandra. Jag undrade hur resten av terminen skulle bli om det skulle bli om det var så här opersonligt från början. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar