söndag 26 september 2021

Skådespelardrömmar/ Novell skriven av: Marika Frykholm

 Jag heter Louise Svensson. Jag är 20 år gammal. Jag vill bli skådespelerska. Jag har drömt om det hela mitt liv. Jag har gått med i en amatörteaterförening i Stockholm. Där är många medlemmar. Jag är bland de mest oerfarna medlemmarna. De flesta andra i denna grupp verkar ha hållit på i hela sina liv. Jag drömmer om att få huvudrollen i den nya produktionen som ska sättas upp. Jag tror inte att jag kommer att få huvudrollen. Jag fick faktiskt huvudrollen. Jag är jätteglad för det. Jag ska spela en tjej som drömmer om en kille som hon inte kan få. Pjäsen heter kort och gott: " Olyckligt förälskad". Den är skriven av regissören som heter Kalle Lennartsson. Själv är jag djupt förälskad i Kalle Lennartsson. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar