lördag 26 december 2020

Hästen Berit/ Novell skriven av: Marika Frykholm

 När hästen Berit, som var en fux, ( det vill säga en häst som är röd ) och ett sto och som skulle heta Berit kom till slut så var Louise alldeles till sig av lycka och förväntan. Det gick som det brukade gå. Louise behövde hjälp med precis allt. Det slutade med att jag fick komma och bo hos henne fyra dagar av veckans sju för att Louise skulle kunna sköta sin häst Berit ordentligt. Min mamma var inte alls nöjd med det. Till slut förbjöd min mamma mig att sova över hos Louise. Då fick jag istället gå upp kl. 05.00 varje morgon för att åka hem till Louise och hjälpa henne med skötseln av Berit innan vi skulle åka till skolan. Det var en väldigt tuff tid för mig. Det måste jag verkligen säga. Jag kom till slut att avsky allt som hade med hästar att göra. Särskilt då Berit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar