fredag 20 maj 2022

Den hemska klassresan/ Ett manus skrivet av: Marika Frykholm

 


 
Hemma hos familjen Soamson i Londo.
Suzy, ( elev vid den gamla Viktorianska 1800- tals skolan för blivande nannies i London ringer till Helena som är på studiebesök på den skolan):
Suzy:
" Hej Helena"! " Vill du komma och fika med mig och min värdfamilj idag"? 
Helena, ( gymnasiesärskoleelve som är på studiebesök på den gamla Viktorianska 1800- tals skolan för blivande nannies i London): 
" Ja gärna"
Suzy:
" MEn kan du låta bli att ropa då du ser Bertil Oskarsson"? " Hur lärde du känna honom föresten"=
Helena:
" Han slog ner mig på då vi varpå Brukskvista lägergård med min gamla skola i Sverige ute på Adelsö utanför StockholM". " Men det är tydligen bara jag som kan se honom".
Hemma hos familjen Soamson.
Mrs. Somason, ( mamman) säger:
" Det är mycket viktigt att vi får in Billy på rätt kindergarten".
Suzy:
" Men varför det"?
Mrs. Soamson:
" För det är grundläggande för hela hans karriär".
Bertil Oskarsson gör entrè. 
Helena:
" Den mannen slog ner mig" !  " Han är efterlyst av polisen"!
Mrs. Brown, ( lärare på Helenas gymnasiesärskola i London):
" Så ja Helena. " Här ska du få det tryggt och bra ska du se". " Du förstår det är ingen förutom du som kan se Bertil Oskarsson".
Helena skrikande därifrån.
Exit Helena. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar