lördag 7 maj 2022

Den hemska klassresan/ Ett manus skrivet av: Marika Frykholm

 


 
Suzy , ( elev)ringer Helena, ( elev),  från värdfamiljen Soamson:
" Hej Helena"!! " Det är Suzy"! ( Elev)" Vill du hänga med och träna och ta en fika"? " Men snälla du skrik inte såfort du ser Bertil Oskarsson"!
Helena, ( elev):
" Jag hänger jättegärna med"! " Jag tycker det är så konstigt att det bara är jag som kan se honom"!
Suzy kör Helena till gymmet. Sedan de varit på gymmet åker de till ett cafè i centrala London.
Suzy ( elev):
" Ser du Bertil Oskarsson ännu" ? " Var lärde du känna honom"?
Helena; ( elev), :
" På Brukskvista lägergård utanför Stockholm då jag var liten". " Han slog ner mig". 
Bertil Oskarsson( en mycket märklig man)  gör entrè.
Helen( elev) .
" Den mannen slog ner mig"! " Han är efterlyst av polisen"!
Mrs. Brown(  lärare),:
" Så ja Helena":. " Här ska du få det tryggt och bra ska du se". " Du förstår det är bara du som har sett Bertil Oskarsson".
Helena, ( elev) skrikande därifrån.
Exit Helena. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar