fredag 8 november 2013

Slutet gott, allting gott, av: Marika Frykholm

 Anna Persson var inne på ICA i Kista för att handla middag. Då hon plötsligt stötte ihop med Stefan Karlsson. Han var ensam och gick omkring med en vagn som han lade ner sina varor i. ” Hej”! Sa Anna Persson till Stefan Karlsson. ” Hej Anna” ! Sa Stefan Karlsson till Anna Persson. ” Jag har tröttnat på att vara ihop med en psykolog som hela tiden analyserar allt jag gör och som hela tiden kräver att jag förklarar hela mitt beteende in i minsta detalj. Vill du bli ihop med mig igen”? Anna Persson funderade en stund. ” Ja det vill jag jättegärna bli”, svarade hon. ” Jag trodde jag hade träffat en man på min förskola som jag var kär i men det visade sig att han var upptagen av en annan kvinna”. ” Men hur gör vi med din Gunilla Pålsson”? ” Jag ska begära skilsmässa”; svarade Stefan Karlsson. ” Det går säkert bra”. ” Hon är aldrig hemma på nätterna längre. Jag är säker på att hon har en affär med en annan man”. ” Kanske vi borde gå i familjeterapi alla 4”? Det tyckte Anna Persson inte var en särskilt bra idè, men hon samtyckte till att flytta ihop med sin förd föredetta pojkvän och sambo, Stefan Karlsson igen. Då Gunilla Pålsson kom hem till hennes och hennes man Stefan Karlssons lägenhet i Kista fick hon en chock. På hallbordet låg en lapp till henne från Stefan Karlsson. Där stod det följande: ” Kära Gunilla. Vår tid som gifta var inte lycklig för någon av oss. Jag önskar dig all lycka din satmara men nu är jag ihop med mitt livs kärlek och föredetta sambo och flickvän, Anna Persson. Vi har sålt lägenheten så du är härmed hemlös och bostadslös och fri att börja på ny kula med din nya pojkvän- vem han nu kan vara. Anna Persson och jag har flyttat till London: Anna Persson har tänkt återuppta sin karriär som skådspelerska och jag tänker fortsätta som polis. Som engelsk bobby som man säger i England. Jag önskar dig all lycka i framtiden. Allt gott. Din Stefan Karlsson”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar