fredag 6 augusti 2021

Marikas dagbok/ Skriven av: Marika Frykholm

 Jag tänkte härmed börja föra en slags dagbok. Men jag vill från början poängtera att jag vägrar lämna ut namn på företag, kompisar, vänner, eller familj. Har sett alltför många som råkat illa ut på grund av sådana saker.

Det jag tänker berätta om mitt privatliv kommer därför endast att handla om mig själv. Om mina drömmar, och förhoppningar. Och kanske lite vad jag har gjort just den dagen jag skrivit mitt senaste inlägg. 

Jag heter Marika. Jag är 54 år gammal. När jag var ung och växt upp fanns inte internet eller bloggvärlden på detsamma sättet som det gör idag, 2021 då jag skriver detta. 

Jag har en superhärlig familj, och syskon och syskonbarn. Som jag älskar väldigt mycket. Jag bor i ett boende. Jag vill inte säga vart. 

Till vardags går jag på en såkallad arbetsinriktad daglig verksamhet. Genom min dagliga  verksamhet så hjälper jag till i köket på en förskola. En mycket trevlig förskola. Med en mycket trevlig handledare. Och mycket trevliga jobbarkompisar, samt en samling underbara ungar. Jag har nu varit där i  nästan 3 år, år 2021. Jag har tidigare varit deltagare på en annan daglig verksamhet som tyvärr inte finns längre. Jag har en efteergymnasial barnskötarexmen från-92. Men jag körde att bli  förskollärare. Sämre förskollärarstuderande har nog sällan skådats än vad jag var på min tid. 

Jag är glad konvertit till katolska kyrkan och försöker därför att gå så regelbundet i katolska mässaan som det bara går. Nu under pandemin har jag kunnat att följa mässorna via zoom som tur är. Jag konverterade för cirka 20 år sedan, omkring -93 tror jag att det var. 

Jag älskar även att spela amatörteater och är medlem i två teaterföreningar. Jag älskar även att gå på upplevelseridning på min fritid. Samt att läsa enstaka kurser vid universitetet och ska läsa en sådan kurs i höst. Jag hoppas även att studera på något som heter Lärvux. Man kan säga att Lärvux är som Komvu x för oss som har olika typer av funktionsvariationer som man ska kalla det för numera. 

Idag har jag firat min nästan sista semesterdag med en härlig utflykt till staden Trosa där jag åt en mycket god fisklunch. 

Det var lite om mig. Får se om det kommer mera framöver. Skulle tycka att det vore superroligt att lära mig att vlogga. Hrm, kanske att det kan gå längre fram. Hoppas kan man ju alltid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar