måndag 28 augusti 2023

Den förskräcklige regissören/ En novell skriven av: Marika Frykholm

Jag som skriver detta heter Maria Svensson. Jag  hade varit på ytterligare ett spex- möte på nationen. Vår regissör, Joakim Adamsson kom fram till mig. Han sa: " Jag  är inte en Alien". " Jag kom in genom den öppna dörren. " Det var mörkt i lokalen": " Jag ställde mig i mitten av cirkeln. " Sedan tändes ljuset": " Jag brukar inte ge mina elever specialbehandling".


Jag gick hem till mig och skrev följande mail till Joakim Adamsson. Det lyder som följer:
" Hej Joakim", ( skrev jag) " Jag är så inspirerad av dig". " Ditt sätt att plötsligt dyka upp på spexmötet": " Jag har alltdi älskat science- fiktion och fantasy. " Jag tycker att vi absolut borde ta en fika på nationen nu på lördag".

Mvh,
Maria Svensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar