måndag 20 juli 2020

Ninas första tid på Ryttarens ridskola/ Novell skriven av: Marika Frykholm


Jag hade nu varit tre veckor på Ryttarens ridskola. Och jag trivdes verkligen jättebra! Allting var bara så idylliskt och helt perfekt att man kunde inte annat än att trivas där.

Redan den tredje veckan jag var där skulle det bli ridtävlingar till helgen. Och jag och mina nya trä bästa kompisar, Anna,, Sofia, och Maria  vann allihopa varsina prisrosetter på våra fyra älsklingshästar.

Jag på Buster, Anna på Petter, Sofia på Kalle, och Maria på Malin.

Men sedan började problemen.

Det hade kommit ett gäng mobbartjeer till vår 1- 9 grundskola. Dom var väldigt bråkiga och störiga. Och dom höll ihop hela tiden.

Deras namn var: Sandra, Malin, ( som hästen!), och Karin.

Jag, Anna, Sofia och Maria fick veta att dom gick på vår 1- 9 grundskola för att dom skulle rehabiliteras tillbaka till samhället.

Det värsta var när min mamma som  heter Lena Karlsson och min pappa, som heter Olle Karlsson fick för sig att dom tre mobbartjejerna, Sandra, Malin, och Karin skulle bo hemma i vårt hus. Och dessutom börja på Ryttarens ridskola för att lära sig att att bli socialt välanpassade ungdomar.

Nu började en riktigt jobbig period i mitt liv.

Sandra fick bli tredje skötare istället för mig på Buster. Malin fick bli tredje skötare på Petter, och Karin fick bli tredje skötare på Malin.

Och hemma hos oss i vårt hem tillsammans med min bror Rickard och min lillasyster, Louise, satt nu min mamma och lovordade de tre mobbartjejerna om hur hårt de ansträngde sig för att bli rehabiliterade och välanpassade nog för att komma tillbaka in i  samhället igen!

Min mamma, Lena, som inte ens märkte då de tre mobbartjejerna sparkade på mig, ropade glåpord åt mig, Anna, Sofia, och Maria på Ryttarens ridskola för då var ju mamma inte hemma från jobbet ännu.

Jag vantrivdes något så fruktansvärt.

Och inte blev det bättre av att de tre  mobbartjejerna, Sandra, Malin och Karin dessutom fick ta över att leda hästarna på nybörjarnas ridlektioner på Ryttarens ridskola som jag, Anna, Sofia, och Maria hade haft ansvaret för tidigare.

Jag  och mina tre bästa kompisar, Anna, Sofia, och Maria skulle  bli tvungna att komma på ett riktigt bra sätt för att få det som vi ville ha det på Ryttarens ridskola igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar