måndag 27 juli 2020

Ninas första tid på Ryttarens ridskola/ Skriven av: Marika Frykholm


Men det blev inte så hemskt som jag hade föreställt mig det hela. Det blev faktiskt riktigt trevligt. De tre mobbartjejerna, Sandra, Malin, och Karin bad till och med mig, Anna, Sofia, och Maria om rusäkt för allt som de hade ställt till med.

Middagen blev lång och kvällen blev sen. Vi sov till slut allihopa över på golvet och i min säng och på min stol i mitt rum.

Tänk att jag hade kunnat ta så fel! Från och med nu kunde det bara bli bättre.

De tre mobbartjejerna hade slutat att mobba mig, Anna, Sofia, och Malin och vi hade blivit bästa kompisar allihopa.

Vi hade också kommit överens någonstans under kvällens gång att vi skulle turas om att vara skötare på hästarna Buster, Kalle, Malin, och Pytten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar