fredag 28 oktober 2022

Moas specialarbete/ En novell skriven av: Marika Frykholm/ Dagens recension: " Agnes Grey" engelskt radioprogram av: Anne Bronte!/ Länk till radioprogrammet går att kopiera för vidare information!

 Jag heter Moa Adamsson. Jag är 16 år gammal. Jag går det första året på dramaprogrammet på Blockhusgymnasiet på söder i Stockholm. Vår klasslärare MIa Karlsson hade givit oss i uppgift att skriva ett specialarbete. Jag hade valt att skriva om mina två favoritämnen litteratur och historia. Jag var insprierad av den engelske 1900- tals författaren David Lodge``s roman " Nice Work".En av huvudpersonerna i " Nice Work" är en tjej som heter dr.Robyn Penrose. Dr. Robyn Penrose är doktorand i engelsk litteratur med särskild inriktning mot den engelska industriromanen med världsberömda engelska 1800- tals fförfattare så som till exempel Charles Dickens och de 3 systrarna Bronte. Charlotte Bronte, Emily Bronte, och Anne Bronte.

Jag hade lyssnat till ett inspelat radioprogram av den ena av 3 systrarna Bronte, Anne Brontès roman: " Agnes Grey": I skrivande stund 221028 finns detta inspelade radioprogram att lyssna till på Youtube. Koperioa gärna länken nedan för vidare information. Här nedan följer min ditlagda länk. 







 Jag har lyssnat på ett inspelat engelskt radioprogram av den engelska 1800- tals romanen: " Agnes Grey som är skriven av en av de världsberömda 1800- tals författarinnorna, den ena systern Bronte.I det här fallet den yngsta systern: Anne Bronte. 

I skrivande stund 221028  kan man lyssna på detta inspelade radioprogram:" Agnes Grey" med inspelade skådespelarröster  på Youtube. 

Jag vill varmt rekommendera alla att lyssna på detta engelska radioprogram: " Agnes Grey" av: Anne Bronte på Youtube!

För vidare information: Kopioera gärna länken nedan! 



V



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar