fredag 14 oktober 2022

Moas specialarbete/ En novell skriven av: Marika Frykholm

  Jag heter Moa Adamsson. Jag är 16 år gammal. Jag går det första året på dramaprogrammet på Blockhusgymnaiset på söder i Stockholm. Vår klasslärare MIa Karlsson hade givit oss i uppgift att skriva ett specialarbete. Jag hade valt att skriva om mina två favroitämnen litteratur och historia. Jag var insprierad av den engelske 1900- tals författaren David Lodge`s roman: " Nice Work". En av huvudpersonerna i " Nice Work"  är en tjej som heter dr. Robyn Penroses. Dr. Robyn Penrose är doktaonr i engelsk litteratur med särskild inriktning mot den engelska industritomanen. Med världsberömda engelska 1800- tals författare så som till exempel de 3 sytrarna Bronte. Charlotte Bronte, Emily Bronte, och Anne Bronte.

På sista tiden hade jag börjat titta på Netflix serier. Jag hade just börjat se den nyutkomna Netflix mini- serien om Spotifys grundare, Daniel Ek. Den heter: " The Playlist". Manusförfattare är Christian Sparrier. 

Här nedan följer början av min recension av denna mini serie:"  The Playlist" av manusförfattaren Christian Sparrier. 




ag har precis börjat se Netflix nya mini- serie  som heter: " The Playlist"; om grundaren av Spotify, som heter Daniel Ek som var en självlärd programmerare. 

" The Playlist" manusförfattare heter: Christian Sparrier.

Enligt denna tv- series programbeskrivning på internet så personifieras i denna mini serie bolaget Spotifys chefsjurist, Petra Hansson, samt land annat även Daniel Eks affärskompanjon: Martin Lorenzon. 

Jag vill varmt rekommendera denna mycket intressanta skildring om Spotifys grundare: Daniel Ek. Jag tycker att skildringen av hur Daniel Ek kom på sin briljanta affärsidè  är här alldeles utmärkt skildrad av sådespelarna i denna Netflix mini- serie. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar