lördag 22 juli 2023

Den förskräcklige reigssören/ En novell skriven av: Marika Frykholm

 Jag som heter Maria Svensson och som hade gått med i en spexensemble i min nya studentstad hade skrivit ett mycket känslomässig brev till vår regissör, Joakim Adamsson som hade kommit uppdykande på spexmötet på ett mycket annorlunda sätt.

Men efter att inte ha fått något svar på det brevet skrev jag ännu ett brev till Joakim Adamsson. Det lyder som följande:

" Hej Joakim", ( skrev jag)" Jag heter Maria Svensson och jag är en stor beundrare av allt vad fantasy och science- fiktion heter": " Det tilltalar mig särskilt mycket hur du på ett sådant mysteriöst sätt dök upp på det första spexmötet jag var på häromkvällen. 

Jag vill så gärna lära känna dig närmare. Vad sägs om en kaffe på nationen nu på lördag förmiddag kl. 11.00? Skulle det inte vara ett utmärkt tillfälle att lära känna varandra bättre"? 

Mvh,
Maria Svensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar