torsdag 19 mars 2020

Moas äventyr med skolkompisarna på Moaskolan/ Novell skriven av: Marika Frykholm



Jag heter Moa Larsson och jag är 12 år gammal. Jag går på Moaskolan som är en låg- mellanstadieskola i Stocksund i Danderyd.  
Att heta Moa Larsson och samtidigt vara elev på Moaskolan gör självklart att jag blir ganska retad av mina skolkompisar. Men inte så farligt att jag inte vågar gå till skolan på måndagarna.  
Jag har också en bästa kompis som jag alltid är tillsammans med på rasterna som heter Anna Svantesson. Anna är också 12 år gammal. VI bår båda med våra föräldrar och syskon i Stocksund i Danderyd. Danderyd ligger norr om Stockholm. 
En dag berättade vår fröken som heter Karin Stensson att vi skulle inleda ett projektarbete som tydligen skulle gå ut på att upptäcka Stockholm. 
Sedan skulle vi göra ett stort eget arbete om alla de platser som vi under perioden som vi hade det här projektarbetet hade gjort studiebesök på.  
Vår fröken Karin Stensson berättade att hon höll just nu på att planera vilka studiebesök vi skulle göra runtom i Stockholm.  
Jag tyckte att det lät jättespännande och såg mycket fram emot projektarbetet och om att få lära mig mera om min hemstad Stockholm. Fast jag bodde i Stocksund i Danderyd som ligger norr om Stockholm så fanns det en massa platser runtom i Stockholm som jag aldrig hade varit på.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar