lördag 18 december 2021

Moas specialarbete/ Novell skriven av: Marika Frykholm


 Jag heter Moa Adamsson och jag är 16 år gammal coh jag går i 1:an på dramaprogrammet på Blockhusgymansiet på söder i Stockholm. Vår klassföreståndare Kristina Svensson hade givit oss i uppgift att skriva ett specialarbete i svenska. Jag hade valt att skriva om mina två favroitämnen engelsk litteratur och historia. Jag tänkte skriva efter en engelsk roman som hette: " Nice Work" av en engelsk författare som heter David Lodge där huvudpersonen Robyn Penrose är doktorand i engelsk litteratur med specialintirkning den engelska industriromanen. Så som till exempel Charles Dickens och systrarna Charlotte, Emily och Anne Bronte. 

Jag hade hört en föreläsning om Charles Dickens på Youtube som hette Literature. Där det handlar bland annat om att Charles Dickens var mycket olyckligt gift med Mrs. Cathrine Dickens. Men han träffade en engelsk skådespelerska som hette Ellen Turner som bara var 19 år gammal. Men Charles Dickens kunde inte skilja sig på grund av att han var en offentlig person. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar