söndag 26 december 2021

Moas specialarbete/ Novell skriven av. Marika Frykholm

 Jag heter Moa Adamsson och jag är 16 år gammal och jag går i 1:an på dramaprogrammet på Böpclhusgy,mnnasiet på söder i Stockholm. Vår klassföreståndare Kristina Svensson hade givit oss i uppgift att skriva ett specialarbete. Jag hade valt att skriva om mina favoritämnen, litteratur och historia. Jag har läst en engelsk roman som heter: " Nice Work" av den engelske 1900- tals författaren: David Lodge. I romanen, " Nice Work" så är huvudpersonen, dr. Robyn Penrose doktorand i engelsk litteratur. Särskilt med inriktning mot den engelska industriromanen. Som till exempel engelska 1800- tals författare som till exempel: Charles Dickens och systrarna Bronte, Charlotte, Emily, och Anne Bronte.

Mitt upp i alltihopa skulle vi göra prao under en två veckors period. Jag hade fått lov att göra min prao på en nation i Uppsala vilket jag tyckte skulle bli jätteroligt! Men jag hade också fått lov att följa arkeologiföreläsnignar på plats vid Uppsala universitet. Men då kom jag på att eftersom jag ville skriva om historia i mitt specialarbete så bad jag vår klassföreståndare, Kristina Svensson at få byta ämne. Och valde därför historia istället. Det var helt ok, tyckte vår klassförestnådare, Kristina Svensson. Jag tyckte att det skulle bli jättekul att börja praoa på en nation i Uppsala! Jag såg verkligen fram emot det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar