söndag 26 december 2021

Moas specialarbete/ Novell skriven av: Marika Frykholm

 Jag heter Moa Adamsson och jag är 16 år gammal och jag går i 1:an på dramarpogrammet på Blockhusgymnasiet på söder i Stockholm. Vår klassföreståndare Kristina Svensson hade givit oss i uppdrag att skriva ett specialarbete. Jag hade valt att skriva om mina favoritämnen, litteratur och historia. Jag har läst en bok som heter: " Nice Work" av en englesk 1900- tals författare som heter: David Lodge. I " Nice Work" så är huvudpersonen, dr. Robyn Penrose doktorand i engelsk litteratur. Särskilt med inriknintg mot den engelska industriromanen. Med inriktning mot 1800- tals författare. Så som till exempel Charles Dickens, och de 3 systrarna Bronte, Charlotte, Emily, och Anne Bronte. 

Men mitt upp i alltihopa skulle vi plötsligt ut och göra prao. Så jag hade fått den goda turen att få göra min prao på en nation i Uppsala i två veckors tid och samtidigt följa arkeologi föreläsningar på plats vid Uppsala unviersitet fast jag gick i gymnasiet. Det var en otrolig tur! Jag tyckte att det skulle bli jättekul. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar