fredag 4 januari 2019

Ridskolan Spiltans ridskola, forts,/ Novell skriven av: Marika Frykholm

Jag var alldeles till mig av spänning och förväntan. Det skulle bli ridtävling på Spiltans ridskola och alla ridskolelever, nybörjare som vana ryttare var välkomna att anmäla sig! Jag hade anmält mig direkt. Naturligtvis så hade Pontus genast tingats av en av hans tre stöddiga skötare, den här gången var det Anna som skulle få turen att tävla med Pontus.

Men jag hade tur och fick den mörkbruna valacken, Petter, honom med de fyra vita sockorna på hovarna och den svarta manen och den svarta svansen. Jag skulle tävla i hoppning.

Jag var jättenervös då det blev min tur men det gick över förväntan bra och jag vann! Anna hade lyckats riva en bom och fått fyra fel, och hon hade haft den sämsta tiden så att hon åkte ut ur tävlingen.

Då jag red mitt ärevarv och sedan fick ta emot prisrosetten av domaren sken jag belåtet av stolthet. Efter hopptävlingen kom ridskolechefen Ulla fram till mig och sa att jag fick önska mig vad som helst som pris vad gällde ridningen och skötseln av ridskolehästar på Spiltans ridskola eftersom jag hade varit så duktig att jag hade vunnit hopptävlingen.

Valet var enkelt. Jag svarade henne direkt att det enda jag önskade var att bli skötare åt Pontus tillsammans med Linda, Anna och Petronella. Ulla sa att det gick alldeles utmärkt att ordna. Och bredvid stod de tre stycken stöddiga tjejerna, Linda, Anna och Petronella och grimaserade av ilska och vrede åt min stora tur. Det var den bästa dagen i hela mitt liv då jag fick bli skötare åt Pontus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar